Update Vietnam - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Marik B - WaarBenJij.nu Update Vietnam - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Marik B - WaarBenJij.nu

Update Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Marik

30 April 2015 | Vietnam, Da Nang

Lieve allemaal!

Het is weer tijd voor een nieuw verslag, mijn tweede werkweek zit er al weer op. De projecten zijn leuk, ik ben het meest bij social center, 'step by step', waar met name fysiotherapie gegeven wordt en waar ik dus als ergo aan de slag ben.
We zien daar best heftige dingen. De gehandicapte kinderen liggen daar, als er geen vrijwilligers komen, de hele dag op de grond. De vergroeiingen die de meeste hebben zijn vreselijk om te zien. Maar het is zo waardevol en mooi om te zien wat je met een klein beetje aandacht kan doen om een big smile op hun gezicht te toveren!
De andere projecten waar ik af en toe kom zij weeshuizen en schooltjes. Bij schooltjes geven we Engelse les, of dat proberen we, haha. De kinderen zijn erg druk, het is intensief maar wel super om te doen!

Afgelopen weekend ben ik samen met Daniëlle naar Hoi An geweest, een stadje hier ongeveer een uurtje vandaan. Lekker met de bus voor nog geen euro!
Super leuk stadje is Hoi An, heel gezellig en overal hangen gekleurde lampionnetjes! Heerlijk is het om op de fiets het stadje te bekijken! Super leuke kleine winkeltjes en heel veel kledingmakers. Dus ik heb een blazer op maat laten maken :)

Morgen ben ik lekker vrij, het is een lang weekend vanwege de bevrijdingsdag. Daarom gaan we met drie naar Ho Chi Minh en Can Tho, morgen heel vroeg vliegen we naar het zuiden van Vietnam! Zin in!

Nog even een rijtje met leuke weetjes:
* Vietnamezen zijn hier een naar ouder, ze beginnen te tellen vanaf 1!
* Deurknoppen zitten ter hoogte van mijn knie haha!
* Als ze prooste zeggen ze weleens Hanoi, dat betekend dat je 1/3 van je glas moet leegdrinken, Danang 2/3 en bij Ho Chi Minh helemaal leeg! MO, HAI, BA, JO! (1, 2, 3, proost!)

Liefs,
Mariken

• 30 April 2015 - 12:32

Rosie:

Hee lieve Mariken,

Wat super leuk weer om te lezen! Vooral die feitjes. Hahaha is de bevreidingsdag van de Vietnamoorlog?

Veeeel plezier morgen en een goede vlucht.

Xx Rosie

• 30 April 2015 - 13:12

Sifra:

klinkt super marik! Zie je in augustus! Geniet ervan xx

• 01 Mei 2015 - 00:01

Sascha:

hoi Mariken!

Leuk om te lezen en te horen dat je je daar vermaakt!
    Je krijgt trouwens de groetjes nog van jouw oude stagebegeleider (ben nu even dr naam kwijt, dat krijg je met een week meivakantie;)

Veel plezier nog daar!
    groetjes van Sascha

• 01 Mei 2015 - 10:19

Klaartje:

Fijn om weer een verslag van je te lezen!! Leuke foto's en een lekker lang weekend voor jullie, geniet ervan. Liefs

• 09 Mei 2015 - 12:38

Nienke:

Heey Mariken!

Wat leuk om te lezen! Herinneringen komen weer boven, wat is Vietnam toch fantastisch! :)

Geniet ervan!