Eerste paar dagen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Marik B - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Marik B - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Marik

15 Maart 2014 | Indonesië, Ubud

Lieve allemaal!

Ik zit hier pas 4 dagen, maar ik voel me al helemaal thuis! Het is hier zo heerlijk! De reis is helemaal goed gegaan. Abu Dhabi is echt een mooi vliegveld met mega dure auto’s en horloges. Ons huis hier is prachtig! De eigenaar is Nederlands en geeft ons handige tips over van alles en nog wat! Zo ook dat je geld bij je internationale rijbewijs moet doen voor als je aangehouden wordt door de corrupte politie. Als je je hele portemonnee er bij pakt willen ze meer. Verder werkt er in dit huis een hulp, Kadek, die alles voor je doet. Hij maakt ontbijt en als je iets nodig hebt hoef je het maar te vragen. Al is dat nog wel een beetje onwennig dat je écht alles kan vragen!

En dat scooter rijden bevalt ook best goed tussen het drukke verkeer! Behalve de tweede dag, ik was de oprit net af en ik gleed met de motor onderuit. Voordat Anneke pijn aan haar kuiten krijgt; er is niks ernstigs gebeurd! Nuchtere Mariken staat gewoon weer op, tilt de (iets zwaarder dan verwachte) motor weer op en loopt naar de kant. Toen zag ik pas dat de straat werd afgezet door een mannetje en allemaal bezorgde gezichten, haha oeps!
Even naar huis gegaan en snel weer op de motor naar het centrum van Ubud. Lekker geluncht, achteraf veel te duur(€7), maar het was wel super lekker! En ook wel verdiend na de motor avontuurtjes. ’s Avonds hebben we heerlijk gegeten bij Mama’s Warung, een bord vol mie, groente en vlees voor €1! Wat een bedragen hè?!

Vandaag zijn naar een prachtig wit strand gegaan! Heerlijk onder een parasol op ligstoelen gelegen. Alleen de weg er naar toe was wel een ervaring! Het eerste stuk hebben we met Henk, de eigenaar van ons huis, meegereden. Tot hij de andere kant op moest. Nog geen 2 minuten later worden we aangehouden door de politie. Internationale rijbewijs laten zien, maar het bleek niet goed te zijn. Gelukkig zat er geld in het vakje ernaast, 50.000 Rupiah en je kunt weer verder. Overigens vroeg de agent nog wel even vlak voor dat ik weg reed of ik een vriend had(!!), toen heb ik maar 'ja' gezegd! haha
Nog geen 5 minuten later, we rijden verkeerd, een u-turn op de weg kan prima!
Eind van de dag, op weg naar huis, uhm hoe moesten we ook al weer?? Iedereen wijst je de weg als je Ubud roept! En het is nog makkelijker als er een man voor je gaat rijden en zegt; “follow me, I’ll show you!”. Tot hij bij zijn bestemming was en ons verder de weg wees, maar we konden ook even Bali Coffee komen drinken. Achja waarom niet! Kwamen we bij een hele koffieplantage, super leuk om te zien! En lekker dat het was, alle soorten konden we gratis proeven. Er werd een heel rijtje met glaasjes geserveerd. Tot slot in het winkeltje Coconut koffie gekocht, die we morgen bij het ontbijt lekker gaan drinken!

Zo, dit was het voor nu! Maandag beginnen we bij YPK, het revalidatiecentrum. Dus morgen staat er weer wat schoolwerk op het programma.

Liefs, Mariken

• 16 Maart 2014 - 12:48

Lisa:

Haai meid,
    Wat klinkt dat allemaal goed (op je motoravontuurtje na dan ;)) Leuk om te lezen dat je je al zo thuis voelt!
    Succes morgen op het revalidatiecentrum, de mensen zijn zo behulpzaam, dat dat ook vast goed zou komen!
    xx

• 16 Maart 2014 - 19:32

Jan-Hein:

Leuk om de foto's te zien. Gisteren geskyped, samen met die foto's ziet het er allemaal goed uit. Succes morgen in het revalidatiecentrum!!