Tijd vliegt! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marik B - WaarBenJij.nu Tijd vliegt! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marik B - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Marik

20 Juni 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Lieve allemaal,

Tijd vliegt echt! Het project zit er al weer op en mijn rondreis is begonnen! De laatste dagen hebben we bij de projecten, dankzij het ingezamelde geld, nog leuke activiteiten kunnen doen. Zo zijn we met de kinderen van het weeshuis naar een speelparadijs geweest, in het begin moesten de kinderen even wennen maar, daarna vonden ze het super leuk en wij ook!!
Het afscheid van de andere vrijwilligers en de mensen in het huis was minder, maar gelukkig is er internet en zal ik de meeste nog zien!

Na nog een lekker weekend genoten te hebben in Hoi An, stond mij een busreis van 20 uur te wachten... Gelukkig was het snachts en heb ik (natuurlijk) liggen slapen! Dus het viel allemaal wel mee! Mijn eerste stop was Da Lat. Waar ik in een leuk hostel zat en meteen een leuke groep had ontmoet in de dorm. Samen hebben we het stadje verkend. De volgende dag heb ik met een easyrider de omgeving van Da Lat gezien, lekker achterop de motor. Het is echt een totaal ander landschap dan in Da Nang, veel meer groen, mooie watervallen en koude, maar frisse lucht! Ook heb ik het Crazy House bezocht, hier had ik me niet echt in verdiept maar de man van de easyrider vroeg of ik er wilde stoppen. Het huis was inderdaad crazy, allemaal smalle trappetjes omhoog en rondom, een groot doolhof. Toen kwam ik er achter dat het ook nog een hotel is!! Wel hele lage kamertjes, dus het is geen aanrader!!

Na Da Lat ben ik doorgereisd maar Mui Ne, daar had ik samen met een andere vrijwilliger, Romana, een hotel geboekt, en wat voor hotel! Heel mooi!! Behalve dan de sleutel die het niet deed, waardoor we een aantal keer over het muurtje hebben geklommen om in de kamer te komen haha. Tot we een andere sleutel kregen, die deed het wel, alleen niet alleen voor onze deur... het was een loper voor heeeeel het hotel!!!
De volgende dag hadden we een scooter gehuurd, met Romana op de scooter(!) ben ik naar de zandduinen gereden. Heel bijzonder om opeens midden in Vietnam grote rode duinen te zien! We zijn nog wat verder gereden om meer van het landschap en de omgeving te kunnen zien, prachtig!!

Nu zit ik op het vliegveld in Ho Chi Minh, ik vetrek zo naar het noorden, Hanoi. Daar ontmoet ik twee andere vrijwilligers die nu ook daar vrijwilligerswerk doen. Grappig is het dat je zo heel Vietnam doorreist en dezelfde mensen steeds tegenkomt, ook mensen die ik in de bus ontmoet zie je vaak nog een aantal keer.

Hier sluit ik af, bedankt voor het lezen!
Liefs, Mariken

  • 22 Juni 2015 - 19:57

    Nienke:

    Heey Mariken,

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Crazy House was zeker echt crazy!! Grappig he ;) Ohh Hanoi is zooo'n fijne stad! :) Vergeet Sa Pa niet!

    Veel plezier! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marik

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 11971

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 25 September 2015

Azië 2015

11 Maart 2014 - 19 Augustus 2014

Bali

Landen bezocht: