Cambodia - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Marik B - WaarBenJij.nu Cambodia - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Marik B - WaarBenJij.nu

Cambodia

Blijf op de hoogte en volg Marik

30 Juli 2015 | Cambodja, Preah Seihanouk

Hallo allemaal,

Cambodja, het land van de tempels, vlinders, dollars, restanten van de oorlog en paradise eilanden. Mijn Cambodia avontuur zit er weer bijna op! Het begon allemaal bij de grens overgang vanuit Laos. Een corrupt gebeuren, waar je 2$ moet betalen voor een stempel die je moet hebben omdat je anders Cambodja niet in mag, waar je een health quarantaine punt moet "negeren" omdat je anders nog meer moet betalen (ze houden een thermometer tegen je hoofd aan, die niet eens aanstaat, je moet een formulier invullen en betalen. Zo niet, dan ga je in tegen de regels van de wet en zal je terug worden gestuurd door de politie... Dit is niet gebeurd!)
Aangekomen in Cambodja werden we door de bus in de middle of nowhere gedropt, met de aanwijzing dat die kant het centrum op was. Na even lopen kwamen we wat huizen tegen, in gebrekkig Engels/wat woorden Thais, Vietnamees, handen en voeten taal was het ons gelukt om een scooter lift naar het busstation te regelen, 3km verderop(!). Vanuit daar een busje gevonden naar Siem Riep waar ze ons wel in het centrum afzetten.

De volgende drie dagen hebben we ongeveer alle tempels bezocht in de omgeving, zonsopgang in Angkor Wat, Ta Phrom (Tombraider tempel), Bayon, de grote ronde met tempels, vrouwenstemmen en de watervaltempel. Overigens hadden we voor de zonsopkomst in Angkor Wat ontbijt meegekregen van het hotel, toen we daaraan begonnen kwamen er hongerige kinderen op ons af die om eten vroegen! Slik, daar kan je natuurlijk geen nee tegen zeggen... Dus de jam deed ik op de boterhammen, doormidden en uitdelen maar. Heftig om te zien dat zoveel "hotel-mensen" toch nog eten weg blijven gooien terwijl ze kinderen zien die om eten vragen! Bij de prullenbak werden alle take-away bakjes geopend door de kinderen om te zoeken naar meer eten, sneu!

Daarna zijn we, nog steeds met hetzelfde meisje die ik bij de 4000 eilanden in zuid Laos had ontmoet, naar Phnom Pen gegaan. Daar hebben we de killingsfields bezocht, heel heftig was dat. Niet voor te stellen wat daar allemaal is gebeurd.
Na een bezoek aan de historische plekken van Phnom Pen ben ik een opticien binnen gelopen voor een nieuwe bril, gezien mijn oude bril inmiddels al 8 jaar oud is en ik daar niks meer mee zie. In 2 uur was hij al klaar!

Volgende dag naar Kampot. Rustig stadje, mooi natuur gebied op een berg waar we met de scooter omhoog zijn gereden, een pracht weg! Eind van de dag een boottocht gemaakt over de rivier voor de zonsondergang en vuurvliegjes spoten. Daarna genoten van een heerlijke kaasfondue en eindelijk een goed glas wijn in een Franse wijnbar (ja, ik ben nog steeds in Cambodja!).

Na Kampot ben ik weer alleen doorgegaan naar Sihanoukville, een kustplaatsje waar ik meteen weer leuke mensen heb ontmoet. Hier ben ik een paar dagen gebleven en daarna naar het pracht eiland Koh Rong. De meiden die ik had ontmoet gingen daar één dag heen, gezien ik de tijd heb besloten om een paar nachten te blijven. Dat werden er uiteindelijk vijf! Het is een heerlijk eiland, overdag chillen, lekker zwemmen (bv naar een boei om vervolgens met een vissersboot terug te gaan), een keer een boottochtje, snorkelen, zwemmen met plankton (die dezelfde kleur geven als vuurvliegjes), bbq-en, 's avonds een drankje en verder helemaal niks!
Ik heb me prima vermaakt daar!!

Nu nog een nachtje in Sihanoukville, nachtje in Phnom Pen en dan op naar Bali!!

Bedankt voor het lezen,
Liefs, Mariken

P.s. Ik zal wat foto's uploaden als het internet beter is :)

  • 30 Juli 2015 - 20:12

    Anneke:

    Eindelijk je "niks doen op het strand"-vakantie! Genieten.... liefs, Anneke

  • 20 Augustus 2015 - 17:12

    Klaartje:

    leuk verslag en bijzondere ervaringen. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marik

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 11959

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 25 September 2015

Azië 2015

11 Maart 2014 - 19 Augustus 2014

Bali

Landen bezocht: