Sabai di! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Marik B - WaarBenJij.nu Sabai di! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Marik B - WaarBenJij.nu

Sabai di!

Blijf op de hoogte en volg Marik

17 Juli 2015 | Laos, Luang Prabang

Sabai diii (halo) allemaal!

Een berichtje uit Laos!

Met mijn iets wat gammele vlucht, een propeller vliegtuig, kwam ik aan in Luang Prabang. Wat een verschil met Vietnam! Het is zooo rustig! Ik mis toch wel een beetje het hectische verkeer van Vietnam. Luang Prabang is een rustig stadje met wat tempels en geweldige nightmarket en super lekker eten naast de markt, all you can eat voor €1!!! Naast het bezoeken van tempels heb ik ook watervallen bezocht waarbij je kon zwemmen. Daar had je wilden dokter fish vissen! Mijn voeten konden er weer tegen aan!

Na een paar dagen relaxen met de bus door naar Vang Vieng. Daar was niet heel veel te doen, op friends kijken, tuben, stappen en een soort blue Lagoon na. De blue Lagoon was omringt door een jungle achtige natuur, waar je een koele duik kon nemen in het water. Er waren alleen erg veel Koreanen omdat er blijkbaar een Koreaanse film is opgenomen..
Het tuben was wel leuk, ik had meer tuben verwacht, met een band door de rivier dobberen, maar het was meer feesten in de bars, wat gezellig was met de groep mensen die ik had ontmoet.
Achter Vang Vieng heb je trouwens een prachtig stukje natuur, waar vroeger een toeristisch uitkijkpunt zat op een heuvel maar wat tegenwoordig gesloten is, waarschijnlijk te gevaarlijk. Daar omheen kan je nog wel mooie wandelingen maken!

Met het meisje waar ik in Vang Vieng de kamer mee had gedeeld ben ik verder gereisd naar Vientiane, de hoofdstad van Laos. Hier ben ik maar 1 nacht gebleven omdat ook hier niet zo veel te doen was. Wel heb ik het buddhapark bezocht en nog wat andere tempels. 'S avonds heb ik de bus genomen naar het zuidelijkste puntje van Laos; de 4000 eilanden. Wat heel mooi scheen te zijn, dat was het ook wel alleen door het regenseizoen was het water minder helder dan verwacht. Maar wat een heerlijke rust was er ook weer! Met een meisje die ik in de bus had ontmoet had ik een bungalow gehuurd aan het water! Heerlijk chillen in de hangmatten! Het eiland waar we op zaten en die daarnaast hebben we verkend per fiets. Onderweg kwamen we de "kleine" waterval tegen, klein was hij niet! Haha, wel heel mooi! Na nog een stuk door gefietst te hebben kwamen we bij een punt waarbij je met de boot naar dolfijnen kon. Het was ondertussen al 5 uur, maar ik ben erg blij dat we dat alsnog hadden gedaan. Het was een mooie boottocht langs de eilanden van Laos en Cambodja. De gids vertelde dat we niet te dicht langs de kust van Cambodja konden varen omdat er overal politie zat. De dolfijnen hebben we alleen in de verte gezien. De gids riep nog: "come back Lao, come back Lao!" Vervolgens hebben we nog van een prachtige zonsondergang genoten! Toen we aanlegde was het al aan het schemeren en we moesten nog helemaal terug fietsen... Oeps! Lekker tussen de modder door op de zandpadjes, veel zagen we niet haha, maar wel echt een prachtige sterrenhemel!

De laatste nacht in de bungalow was iets minder omdat er overal kakkerlakken zaten, in mijn tas, in de badkamer en zelfs een paar IN de klamboe! Dat loste we op door de klamboe dicht te vouwen met de kakkerlakken er in, los te maken (toch handig een zakmes) en buiten te gooien! Vervolgens nog wel redelijk goed geslapen zonder klamboe en met slaapzak!!

Mijn Laos avontuur zit er alweer op, op naar Cambodja!

Liefs, Mariken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marik

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 11957

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 25 September 2015

Azië 2015

11 Maart 2014 - 19 Augustus 2014

Bali

Landen bezocht: