Laatste daagjes - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Marik B - WaarBenJij.nu Laatste daagjes - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Marik B - WaarBenJij.nu

Laatste daagjes

Blijf op de hoogte en volg Marik

16 Augustus 2014 | Indonesië, Ubud

Hoi allemaal!

Het zit er al weer bijna op, maandag avond vlieg ik naar huis.
Joris is afgelopen weken langs geweest, heerlijk was dat. Heb hem de mooiste plekjes van Bali laten zien en nog wat nieuwe plekken bezocht. De dag na zijn aankomst zijn we met wat andere vrienden naar een eiland voor de kust van Bali geweest, Nusa Lembongan. Ik was hier al eerder geweest, maar het is een heerlijk eiland om op terug te keren. We hebben hier scooters gehuurd en lekker rond getoerd over het eiland. We zijn gaan kanoën/suppen door de mangrove, en ook ben ik weer gaan duiken! Zo mooi om de onderwaterwereld weer te zien! De grote/bijzondere vissen die ik dit keer had gezien waren weer een aantal Manta’s en een mola-mola (maanvis) zo groot en zo gaaf!

Na Nusa Lembongan zijn we naar het water palace geweest, we hadden hier een overnachting gekregen van onze ouders voor mijn verjaardag. Super mooi om ’s ochtends vroeg voordat alle toeristen er zijn daar rond te lopen! Na deze overnachting zijn we door gegaan naar de Gillies. Dit keer het eiland Trawagan. Na een paar dagen snorkelen, zwemmen, (Joris hardlopen) en feesten weer terug naar Ubud.
Vanuit Ubud zijn we naar het westen gereden om te surfen, Joris ging meteen al het water in. De volgende dag hebben we een les genomen. Dit was erg leuk om te doen! Ik ga niet zeggen dat ik een natuurtalent ben, haha, ik had wel wat golven en ik ga het zeker vaker doen, maar eerst wat arm spieren kweken voor het peddelen, manman wat had ik een spierpijn!

Verder hebben we nog wat tempels bezocht, de Besakih tempel staat zeker om mijn favorieten lijstje! Joris heeft de Agung vulkaan nog beklommen. Daarna hebben we nog wat daagjes van Ubud genoten, Joris zijn verjaardag gevierd en toen ging hij alweer naar huis.

Hierna heb/had ik nog een paar daagjes om dag te zeggen tegen dit mooie land. Lekker nog even van Ubud genieten, Komune beach bezoeken & lekker eten. Het is toch een beetje dubbel om naar huis te gaan, ik ga hier echt dingen zo missen! Een van die dingen is bijvoorbeeld de live muziek iedere avond, de lieve mensen, dat ze hier zoveel aandacht geven aan de kleinste dingen en daar ook zo gelukkig van worden en dat ik straks weer moet gaan koken na bijna een half jaar, soms zelfs twee keer per dag, uit eten te zijn geweest!

Nou ik ga nog snel even genieten en souvenirs inslaan, dinsdag kom ik aan op Schiphol! Dus tot snel allemaal!

Liefs, Mariken


P.s. De foto’s volgen later, op dit moment doet het internet het niet zo goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Marik

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 1328
Totaal aantal bezoekers 11961

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 25 September 2015

Azië 2015

11 Maart 2014 - 19 Augustus 2014

Bali

Landen bezocht: