Afgelopen twee maanden - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Marik B - WaarBenJij.nu Afgelopen twee maanden - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Marik B - WaarBenJij.nu

Afgelopen twee maanden

Blijf op de hoogte en volg Marik

22 Juli 2014 | Indonesië, Ubud

Lieve allemaal!

Oh, oh, oh, dit is weer veelSte lang geleden, positief is dus dat ik me nog steeds vermaak. Maar waar moet ik nu beginnen…
De afgelopen tijd heb ik ook zeker weer het een en ander mee gemaakt. Dat moet ook wel aangezien het vorige verhaal twee maanden geleden was. Ik zal een korte samenvatting geven van de hoogtepunten afgelopen tijd.

Ik woon niet meer in het huis waar ik eerst woonden, nadat Marlies daar weg was gegaan, heb ik er nog een week gezeten en ben ik verhuisd. Nu woon ik een (vrijstaand) huisje in een tuin met meer huisjes. Het huisje is eigenlijk een soort slaapkamer met badkamer. Buiten staat een koelkast en klein keukentje om te delen dus dat is prima. Het is meer in het centrum van Ubud dus dat is wel lekker makkelijk. En het huisje staat naast het huisje van een vriendinnetje!

Jessica is mij op komen zoeken, super leuk om haar te laten zien waar ik deze maanden zit en om samen rond te toeren op de scooter. Helaas kreeg ik een voedselvergiftiging en heb ik een paar dagen goed ziek op bed gelegen. Gelukkig vermaakte Jessica zich goed met de mensen die ik hier heb ontmoet :)! De laatste dag dat ze hier was vond ik dat ik beter was en hebben we nog genoten van een dagje Ubud en een heerlijke massage!
De dag erna ben ik mee geweest met een Vespa tour. Allemaal oude Vespa’s, achterop bij een Balinees. Eerst verzamelde we bij een parkeerplaats, daar stond ik dan tussen alle 150 Vespa’s en Balinezen als enige blanken. Sifra, Sanne en Susan stonden aan de overkant van de weg. De tour was bijna de hele dag, richting het noorden en weer terug, super gaaf en erg bijzonder om mee te maken!!

Mijn verjaardag begon met de voetbalwedstrijd Nederland-Mexico, misschien denken jullie die was toch op de 29ste? Klopt maar door het tijdsverschil begon hij hier precies om 0.00 uur. Goed begin van mijn verjaardag die gewonnen wedstrijd!
Overdag zijn we eerst lekker taart gaan eten, ze hebben hier zulke lekkere worteltjestaart :D haha! Daarna gingen we een kookcursus doen bij een vriend, of nouja kookcursus… het was bij zijn moeder, en gezien het haar keuken was, kon ze het maar moeilijk uit handen geven. Lekker was het zeker!! Heerlijk gegeten! En door het tijdsverschil voelde ik me extra lang jarig :) Nog bedankt voor alle lieve felicitatie wensen!

Nu het afstudeerproject is afgelopen heb ik wat tijd voor vrijwilligerswerk. Dat doe ik bij een (soort) school hier in Ubud. De school is voor kinderen met een verstandelijke beperking voornamelijk kinderen met syndroom van down en autisme. Ik ging eerst mee met de Australische ergotherapeut van YPK (de organisatie van het onderzoek), ze gaf daar één op één begeleiding aan de kinderen. Nu is ze bij die organisatie gestopt omdat ze bijna naar huis gaat, dus nu ga ik er zelf naar toe. Het zijn echt allemaal zulke lieve kinderen!! Erg leuk om daar te zijn!

’s Avonds gaan we vaak naar verschillende barretjes, tot een uur of 12 heb je daar livemuziek. Erg leuk om altijd naar de livemuziek te luisteren en dansen! Dat is echt wel iets wat ik ga missen als ik straks weer terug ben.

Afgelopen zondag wilden we met een paar vrienden naar Amed gaan. Ze zouden ons om 11 uur ophalen, natuurlijk gebeurd dit op z’n Balinees dus om 1 uur zaten we dan eindelijk in de auto. Amed is ongeveer 3 uur rijden vanaf Ubud. In Padangbai moesten we nog ‘even’ op iemand wachten, dus waren we ook weer 3 uur verder. Eindelijk konden we door rijden naar Amed. Rond een uur of 7 kwamen we daar aan, toen bleek daar niemand te zijn en er was niks te doen, omdat de vrienden daar naar Sanur waren… wat betekende dat we weer terug gingen naar Padangbai (2 uur rijden).
Toen we er bijna waren stond er een lange rij vrachtwagens stil, we konden er spookrijdend lang, al was dat wel bijna 2 km! Toen we er niet meer langs konden bleek de rij vrachtwagens te zijn voor de kapotte veerboot, dus moesten we daar ook nog eens 2 uur wachten. Gelukkig viel dit mee en konden we er tussendoor via een ander straatje. Eindelijk kwamen we aan op de plek van bestemming! Hier konden we eindelijk het feestje vieren!

Volgende week komt Joris! Er staan al wat leuke dingen voor hem op de planning op en rond Bali! En daarna kom ik al weer bijna terug! Om precies te zijn, over 4 weken land ik alweer op Schiphol! Nog maar 4 weken :( Wat gaat de tijd toch snel!!

Hiermee sluit ik af, ik zie jullie over 4 weken!

Liefs, Mariken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Marik

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 11958

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 25 September 2015

Azië 2015

11 Maart 2014 - 19 Augustus 2014

Bali

Landen bezocht: