Duiken! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Marik B - WaarBenJij.nu Duiken! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Marik B - WaarBenJij.nu

Duiken!

Blijf op de hoogte en volg Marik

17 April 2014 | Indonesië, Ubud

Hallo allemaal!

Het is weer tijd voor een nieuw verslag!
Twee weken terug heb ik samen met Sifra, meisje wat ik hier heb ontmoet, een open water diving cursus gevolgd. Het was zo leuk om te doen! Zo mooi!
De cursus hebben we gedaan in Amed, dat ligt in het oosten van Bali. Voordat we gingen hadden we geboekt bij Bali Sari Homestay, dit is geen aanrader, het was namelijk niet te vinden. Zelfs na drie dagen rond vragen wist nog steeds niemand waar het was!
De eerste nacht zijn we via via bij een Homestay terecht gekomen doordat we aan die persoon de weg vroegen. Het was een kleine Homestay met maar liefst drie kamers, waar nog één kamer van vrij was. Omdat we nog met ze drieën waren hadden ze een matras erbij gelegd. Helaas hadden ze geen lakens en helaas was ik mijn lakenzak vergeten, dus een heerlijk nachtje geslapen onder een mooie handdoek.
De dag erna begonnen we met de duikcursus. Onze instructeurs waren Belgisch, dus we konden gewoon lekker Vlaams/Nederlands spreken!
Vanuit het duikcentrum zijn we na de cursus op zoek gegaan naar een ander verblijfplaats. Die vonden we met een heerlijk zwembad. De kamer was ook prima, behalve ’s avonds, dan zat familie kakkerlak in de badkamer en keuken… Gelukkig hadden we een hele aardige buurman die en een gif-spray had en die alle kakkerlakken voor die gillende meiden wel even weg wilde halen! Die beesten zijn snel EN groot!!
Daarna nog twee heerlijke dagen gedoken! We hebben in totaal 5 duiken in de zee gemaakt en 2 instructie sessies in het zwembad. Onze laatste twee duiken hebben we laten filmen en dat filmpje zegt meer dan duizend woorden:

De rest van de weken hebben Marlies en ik hard aan het onderzoek gewerkt. In een weekend zijn we nog naar een prachtige tempel geweest. Natuurlijk met onze eigen sarongs, dat vonden de locals daar leuk om te zien!

Vandaag komen mijn ouders hier aan! Dus ik zal ze snel de mooiste plekjes van Ubud laten zien voordat ze met hun rondreis beginnen!

Leuk dat jullie ook dit verhaal(tje) weer hebben gelezen, op naar de volgende!

Liefs, Mariken

• 20 April 2014 - 09:33

Frank En Adriennevandenbisch:

Wow Mariken, wat een gaaf filmpje!!!

• 20 April 2014 - 18:15

Klaartje:

Leuk filmpje Mariken, ziet er stoer uit. En weer een leuk verslag. Groetjes

• 20 April 2014 - 18:17

Klaartje:

die kakkerlakken zijn wel smerig!!!!!!!!